Veel gestelde vragen (FAQ):

Stemmen

Om fraude tegen te gaan is er een blokkade op ip-adres. Vanaf één ip-adres mag maar één keer per 48 uur gestemd worden. Hieronder staan een aantal verklaringen/oplossingen:

  • Ik kan niet stemmen, wat nu?
    • Staat je telefoon op wifi? En heeft iemand anders in huis (met wifi) al gestemd (sinds 48 uur)? Dan is het voor jou ook geblokkeerd.
      • Heb je een tablet die alleen op wifi werkt? Dan kun je nu nog even niet stemmen, maar pas na 2 dagen.
      • Kan je telefoon ook op 3g/4g? Zet dan wifi uit, en probeer nogmaals naar de stempagina te gaan. Als het goed is kun je dan wel stemmen.
    • Heb je net gestemd via wifi en probeer je direct ook te stemmen via 3g/4g (of andersom)?
      • Dat gaat inderdaad niet, met je telefoon mag je maar één keer in 48 uur stemmen.
  • Ik vind het stemmen niet eerlijk, de (dans)groepen zijn met veel meer!
    • De stemmen in de app tellen voor 1/3 mee voor het eindresultaat. Er is dus genoeg kans voor iedereen, maar blijf stemmen, want het helpt wel!
    • Je kunt er zelf voor zorgen dat veel mensen op je stemmen, wees creatief! Zit je bij een vereniging, of heb je een grote familie? Maak er gebruik van!
    • En deel op Facebook, zorg dat mensen jou gaan volgen, wees actief!
  • Waarom zijn er geen filmpjes?
    • Eind februari worden de videoclips gemaakt, daarna zullen deze snel zichtbaar zijn bij het stemmen.

Chatten

  • Mijn berichtjes worden gepost als ‘Gast123’. Kan ik mijn naam aanpassen?
    • Dat kan, onderaan in het chatscherm kun je op de knop ‘Aanpassen naam’ klikken. Typ je naam en druk op ‘Opslaan’. Je kunt ook de kleur van je chats aanpassen, en geluid uitzetten.
  • Ik moet iedere keer mijn naam opnieuw opgeven, klopt dat?
    • Ja, dat klopt. Als je de app openhoudt blijft je naam een paar uur staan, daarna moet je hem opnieuw opgeven.
  • De Emoji’s van mijn iPhone werken niet!
    • Dat klopt. Door een technische beperking is dat nu niet mogelijk. Je kunt wel de Smiley-knop in de chat gebruiken.

Algemeen

  • Ik heb na het opstartlogo alleen een zwart scherm
    • Je hebt waarschijnlijk geen internetverbinding, controleer via andere apps of het werkt.
  • Mijn vraag staat er niet bij!
    • Heb je ondanks alles toch nog problemen, stuur ons dan even een berichtje!